Sztuczna inteligencja w turystyce może spowodować przełom na różnych płaszczyznach. Od szybkiego dostępu do danych i statystyk po tworzenie idealnie spersonalizowanych ofert dla turystów.
Pierwszy raport o sztucznej inteligencji, zaprezentowany podczas FITUR przez globalną organizację turystyczną we współpracy z Microsoft, zmierza do rewolucji standardów w podróżowaniu i turystyce poprzez integrację nowoczesnych technologii. Sztuczna inteligencja w turystyce zatem może okazać się bardzo cennym i powszechnie używanym narzędziem dla rezydentów i organizatorów turystyki.
Sztuczna inteligencja w turystyce
WTTC uważa, że sztuczna inteligencja może zagrać istotną rolę w dostarczaniu spersonalizowanych i ulepszonych doświadczeń podróżnych, zarówno obecnie, jak i w przyszłości.
Dzięki analizie danych podróżnych, optymalizacji strategii cenowych w czasie rzeczywistym oraz zaawansowanych chatbotów zasilanych sztuczną inteligencją, ta technologia może dostarczać spersonalizowane rekomendacje i strategie marketingowe.
Ponadto, sztuczna inteligencja może przewidywać przyszłe wzorce popytu, skuteczniej alokować zasoby oraz dostarczać istotne informacje rządom i interesariuszom z branży turystycznej. Wszystko to może przyczynić się do promowania zrównoważonego rozwoju poprzez efektywne zarządzanie zasobami oraz minimalizowanie wpływu na środowisko, co prowadzi do bardziej odpowiedzialnego i zrównoważonego sektora turystycznego.
W miarę rozwoju dynamicznego otoczenia w branży podróży i turystyki, sztuczna inteligencja staje się kluczowym czynnikiem przynoszącym korzystne zmiany. Potencjał transformacyjny, który został podkreślony w omawianym raporcie pokazuje, że sztuczna inteligencja nie jest jedynie postępem technologicznym, lecz strategicznym narzędziem, które umożliwia personalizację doświadczeń klientów, wprowadzanie trwałych usprawnień oraz dostosowywanie modeli cen w czasie rzeczywistym.
Sektor turystyki wciąż w tyle
Raport WTTC wykazał, że mimo coraz większej liczby przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji w podróżach i turystyce, sektor ten pozostaje w tyle za innymi branżami konsumenckimi pod względem implementacji tej technologii. Nagły wzrost znaczenia sztucznej inteligencji w różnych sektorach jest obecnie wyraźnie zauważalny, dlatego też sektor turystyczny musi działać natychmiast, aby wykorzystać potencjał tej technologii.
Firmy z branży turystycznej stoją przed wyzwaniami związanymi między innymi z brakiem wykwalifikowanych pracowników w dziedzinie sztucznej inteligencji, ograniczoną infrastrukturą oraz brakiem konkretnych strategii dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesplanach.