Kim jest Rezydent Wycieczek? Jakie sprawuje obowiązki?

Kim jest Rezydent Wycieczek? Jakie sprawuje obowiązki?

Cześć! Na wstępie chcielibyśmy Ci podziękować, że zdecydowałeś się przeczytać nasz artykuł o tym kim jest rezydent i czym zajmuje się. Wierzymy, że ta wiedza będzie dla Ciebie przydatna.

Kim jest rezydent turystyczny  i czym różni się od pilota Wycieczek?

Jeśli korzystałeś z usług biur podróży, to z pewnością miałeś do czynienia z taką osobą. Uogólniając – rezydent ma zadbać o komfortowy pobyt turystów, służyć im pomocą oraz pilnować, by kwestie logistyczne i organizacyjne spinały się zgodnie z planem.

Ale czym różni się od pilota wycieczek? Zasadniczą różnicą jest to, że rezydent stacjonuje tylko na miejscu destynacji, w odróżnieniu od pilota, który przebywa i pomaga turystom już od chwili wyjazdu turystów z kraju. Czasem nawet jest ,,łącznikiem informacyjnym” między biurem podróży, a turystami kilka dni przed planowanym wyjazdem.

Jakie są jego obowiązki w pracy rezydenta wycieczek?

Warto napomknąć, że praca rezydenta, z punktu widzenia turystów, ale też biura podróży jest bardzo istotna, ponieważ jest na miejscu z turystami. Zatem to rezydent będzie ,,przyjmował na klatę” wszelkie problemy, skargi itp. Zatem skoro już wiemy kim jest rezydent to czas omówić jego obowiązki. Oto one:

  • zadbanie o prawidłowy transfer turystów. Rezydent wita turystów na  terminalu lotniska, tuż po odebraniu przez nich bagaży. Kolokwialnie mówiąc – musi on zaprowadzić turystów za rączkę do wybranego przez nich hotelu. Na parkingu lotniska będzie czekał transport, najczęściej autokarowy. Rezydent musi zadbać, żeby każdy z turystów na jego liście, wsiadł do odpowiedniego autokaru. Często, choć nie zawsze, jedzie on w autokarze wraz z turystami, doprowadzając ich aż do samego lobby hotelu. Tuż po wyruszeniu z lotniska, rezydent wycieczek powinien serdecznie przywitać turystów, sprawdzić jeszcze raz obecność każdego z nich oraz przekazać informacje o godzinach spotkań informacyjnych w poszczególnych hotelach. Może także wspomnieć o przesunięciach godzinowych, prognozie pogody lub wpleść jakąś informacje o kraju, w którym znajdują się turyści,
  • sprzedaż wycieczek fakultatywnych. Jest to ważną sprawą dla organizatora turystyki (czyt. biura podróży) oraz dla samego rezydenta. Dostaje on prowizję od każdej sprzedanej wycieczki. Zatem musi postarać się o jak najlepsze zaprezentowanie ofert. Najczęściej wycieczki organizowane przez biuro są w pełni sprawdzone i bezpieczne, w przeciwieństwie do tych, które można kupić ,,na ulicy” od lokalsów. Z tymi drugimi bywa różnie, a co ważniejsze, turysta kupuje je na własną odpowiedzialność. Warto o tym wszystkim poinformować wycieczkowiczów,
  • pełnienie dyżurów w hotelach. Jest to nic innego, jak bycie na terenie konkretnego hotelu, aby służyć bezzwłoczną pomocą turystom,
  • służenie pomocą w każdej sytuacji i o każdej porze. Rezydent musi rozwiązywać każdy, często nawet z pozoru błahy problem, o który poproszą go turyści. Choć czasem i nawet nie proszą, a wydają polecenia lub wręcz rozkazują. Roszczeniowość klientów trzeba przyjmować z uprzejmością. Jeśli turysta totalnie nic nie ,,szprecha” po angielsku czy niemiecku, to czasem takim problem do załatwienia może być nawet brak papieru toaletowego w pokoju,
  • przyjmowanie wszystkich skarg od podopiecznych. Niestety, to rezydent jest na pierwszej linii frontu pomiędzy biurem podróży, a turystami. Zatem to on będzie odbierał wszelkie skargi. Musi przyjąć je z pokorą, uspokoić turystę i serdecznie przeprosić za niedogodności. Najlepiej byłoby, gdyby rzeczy zgłaszane i zaskarżane, były możliwe do rozwiązania. Lecz bywa, że turysta poskarży się z powodu koloru ścian, czy wysłużonych mebli. Wtedy niestety nie możemy zbyt wiele zrobić. Ewentualnie, gdy klient bardzo się burzy, możemy spróbować zamienić jego pokój, na pokój z wyższym standardem, choć raczej są na to nikłe szanse. Zawsze warto spróbować,
  • dbanie o bezpieczeństwo klientów. Bardzo ważną kwestią jest bezpieczeństwo. Musimy o nie zadbać, od momentu przejęcia turystów na lotnisku, aż do chwili odprowadzenia turystów z powrotem do terminala, gdy będą już opuszczać miejsce destynacji. Podczas transferów odpowiadamy za nich.

Podsumowanie

Praca rezydenta wycieczek będzie wymagać od Ciebie wiele cierpliwości i odporności na stres. Jednak wszystko to rekompensuje przyjemne otoczenie, dni wolne w pięknym kraju oraz to, że możesz nawiązać naprawdę cenne znajomości i napotkać, niejednokrotnie bardzo uprzejmych i rozgarniętych turystów.

Cieszymy się i doceniamy, że przeczytałeś cały artykuł. Jeśli wciąż, niektóre kwestie są dla Ciebie niejasne , to zachęcamy do przeczytania naszych innych artykułów lub do bezpośredniego kontaktu z nami.

Życzymy powodzenia w roli Rezydenta!

Scroll to Top